Specialisté marketingu
Pamatujte si: V dnešní době existuje mnoho specialistů v digitálním světě. S rozvojem online prostředí se naskýtá mnoho příležitostí na zlepšování. Proto začali vznikat různé marketingové profese, které se z toho snaží vytěžit maximum. Uvedeme si několik příkladů.
SEO specialista
SEO specialista má za úkol zabezpečit, aby byl Váš web, co nejlépe dohledatelný v organickém (neplaceném) vyhledávaní. Jde o optimalizaci webové stránky pro fulltextové vyhledávače, jako je například Google.com. Cílem je tedy získat takoví návštěvníky, kteří se zajímají o to, co nabízíte.
SEO specialista se zaměřuje především na technické zpracování webové stránky. To znamená, že se snaží najít chyby na webu, jestli je vhodně umístěn obsah, zda je rychlost načítaní webu dostatečná, jestli není stránka přelinkována a mnoho dalšího. Jednoduše řečeno, posoudit, jestli je Váš web celkově dobře nastavený.
PPC specialista
PPC specialista má na rozdíl od SEO specialistu na starosti placenou část vyhledávaní. Snaží se o optimalizaci ve sféře online kampaní, které nastavuje a spravuje. SEO a PPC optimalizace by se neměli vzájemně vylučovat, ale právě spíše doplňovat.
Práce PPC specialistu spočívá především v správném nastavení Vašich kampaní v různých reklamních systémech, jako je Sklik nebo Google Ads. Pro každou kampaň je nutné promyslet rozpočet, jaké jsou cíle (např. zvýšit návštěvnost webu nebo nové odběry newsletter-u), na koho se chceme vlastně zaměřit, jaké jsou vhodná klíčová slova nebo jaký text zvolit. Tu však práce jenom nekončí, ale jenom začíná. Každou kampaň je nutné sledovat, analyzovat a upravovat dle vývoje a vylepšovat tak její výkonnost.
Specialista na digitální strategie
Specialista na digitální strategie se věnuje logicky správnému navržení strategií podniku. Měl by umět propojit očekávaní Vašich zákazníků s Vašimi firemními cíly a vytvořit odpovídající strategii v digitálním prostředí.
Takovýto specialista by měl být schopen rozeznat příležitosti a hrozby na trhu, kterých silných stránek využít a naopak, na které si dávat pozor. Do každé strategie spadají i aspekty jako tvorba webové stránky, optimalizace, forma komunikace (i na sociálních sítích) a tak dále.
Brand specialista
Brand specialista odpovídá především za vnímání a rozvoj Vaší značky. Jde o budování tzv. brand awareness, identity a filozofie. Jinak řečeno, jak chcete, aby Vás veřejnost vnímala a s čím by si Vás měla spojovat.
Budování značky je běh na dlouhou trať. Nejde to ze dne na den. Důležité je uvědomit si, o co Vám jako společnosti vlastně jde a co chcete docílit. Všechny Vaše další úkony a strategie by tomu měly podléhat a nevybočovat z něj. Například firma Apple jsi za několik let vybudovala svou komunitu zákazníků díky správnému cílení. Budování povědomí o Vaší značce by se nemělo podceňovat.
Otestujte se
Pamatujete si důležité fakta? Zkuste náš krátký test a přejděte do další lekce.
Výsledek studia
celkem splněnoMarketing
Pro ukončení lekce splňte úspěšně krátký test na jejím závěru.
Lekce: Affiliate marketing
Lekce: E-mailing
Lekce: Optimalizace pro vyhledávače (SEO)
Lekce: Influencer marketing
Lekce: Výkonnostní marketing
Lekce: Obsahový marketing
Lekce: Specialisté marketingu