Obsahový marketing
Pamatujte si: Příprava a plánování správného obsahu pomáhá nejenom zlepšovat výsledky projektů, ale také šetří čas. Správně naplánovaný a pravidelný obsah vytváří u uživatelů návyky konzumu. Na váš obsah se budou doslova těšit!
Definice
Copywriting
Internet je médium slova. Tedy toho psaného a to i přes ten fakt, že videa a rozšířená realita nabírají na obrovské popularitě. Pokud si toto uvědomíte, tak Vám bude jasné, že mít dobře psané texty je existenční základ. A teď se nabízí ta klíčová otázka. Co jsou dobře psané texty?
Jsou to ty, které jsou gramaticky perfektní? Ty, které se drží jasně daného slohového útvaru? Ty víc barevné? Vulgární? Spisovné?
Odpověď zní ani jedno.
Předem chci říci, že je samozřejmě důležité, aby texty byly formálně správně. Ideálně bez chyb. Hlavní podstata však je v samotném sdělení. Na sociálních sítích mohou mít texty se špatnou gramatikou a bez diakritiky, obrovský dosah na svá publika. Často jsou tyto texty virální. Odpověď tedy není jak to píšete, ale co a pro koho to píšete.
Je velmi důležité si uvědomit, účel Vašich textů. Jinak pracujeme s texty na blogu, na webu a jinak na sociálních sítích. Jiné texty se používají u inzerce či sloganů.
Při tvorbě webových stránek, doporučuji absolvovat alespoň základní kurz kreativního psaní. Nebo si můžete přečíst základní pravidla jak psát texty, jak je formátovat, jak je dávkovat čtenáři. Dnes je k dispozici řada e-booků a on-line školení. Důležité však je psát. Nemusíte být perfektní. Pište, sdělujte světu své myšlenky. Setkal jsem se s řadou “expertů”, kteří jsou schopni kritizovat Vaše texty, ale samotné texty experta nikdo nečte. Často jsou formálně, slohově, gramaticky perfektní. Nemají ale sdělení. Můj apel tedy zní: “pište a nenechte se demotivovat okolím”.
Obsahová strategie
Typy obsahového marketingu
Sociální sítě
Podcasty
Videa
Knihy a e-booky
Infografiky
Eventy
Blogy
Mobilní aplikace
Hry
Soutěže a kvízy
E-learning
Otestujte se
Pamatujete si důležité fakta? Zkuste náš krátký test a přejděte do další lekce.
Výsledek studia
celkem splněnoMarketing
Pro ukončení lekce splňte úspěšně krátký test na jejím závěru.
Lekce: Affiliate marketing
Lekce: E-mailing
Lekce: Optimalizace pro vyhledávače (SEO)
Lekce: Influencer marketing
Lekce: Výkonnostní marketing
Lekce: Obsahový marketing
Lekce: Specialisté marketingu